Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.1029.2021.3.IM
Stawka ryczałtu 62.02.30.0.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
Dnia 2 grudnia 2021 r. wpłynął Pani wniosek z 23 listopada 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwania – pismem z 1 lutego 2022 r. (wpływ 3 lutego 2022 r.) oraz pismem z 1 lutego 2022 r. (wpływ 23 lutego 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego
Wnioskodawczyni prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą i zamierza rozliczać się na podstawie podatkowej księgi przychodów, a wybraną przez Nią formą opodatkowania prawdopodobnie od przyszłego roku będzie ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
Na podstawie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900 ze zm. ) Wnioskodawczyni wnosi o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.
Zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej poniżej przedstawiony zostanie wyczerpujący opis stanu faktycznego, zdarzenia przyszłego oraz pytania interpretacyjne wraz ze stanowiskiem Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej.
W ramach swojej działalności Wnioskodawczyni wykonuje usługi testu manualnego x ‒ czyli sposobu komunikacji między serwerem a klientem wykonywane za pomocą narzędzia (...). Testy polegają na wysyłaniu do serwera zapytań za pomocą metod http, odczytywaniu kodów i treści responsów z serwera. Na podstawie odpowiedzi z serwera stwierdza się, czy test się powiódł czy nie. Główną rolą Wnioskodawczyni jako testerki jest sprawdzanie nowych funkcjonalności tworzonych przez programistów oraz wykonywanie dokumentacji testowej. Istotą tego jest sprawdzenie, czy wymagane funkcjonalności zostały prawidłowo zaimplementowane zgodnie z wytycznymi klientów, co realizowane jest poprzez tzw. testy manualne. Aby poprawnie przeprowadzić test manualny, Wnioskodawczyni analizuje dokumentację, specyfikację i wymagania klientów, żeby wiedzieć, jaki jest oczekiwany wynik aplikacji/ funkcjonalności i jakie zachowanie oprogramowania jest uznawane za poprawne przez projektantów aplikacji. W trakcie przeprowadzania testów manualnych Wnioskodawczyni dokonuje porównania, czy dana aplikacja/funkcjonalność działa zgodnie czy niezgodnie ze specyfikacją i wymaganiami klientów. Po zakończeniu testów, w zależności od wyniku, Wnioskodawczyni przekazuje je do finalnej akceptacji lub też zgłasza wykryte błędy/defekty do programistów (następuje tzw. rejestracja wyników, zgłaszanie raportów oraz defektów). Dodatkowo Wnioskodawczyni dokonuje sprawdzenia funkcjonowania aplikacji po ich zmianie/aktualizacji, która jest wynikiem zgłoszenia błędu przez klienta zewnętrznego. Celem takiej weryfikacji jest potwierdzenie faktycznego wyeliminowania błędów w aplikacjach. Sposób przeprowadzenia takich testów jest tożsamy do standardowych procedur opisanych powyżej. Wśród czynności wykonywanych przez Wnioskodawczynię w ramach świadczonych usług jest również sprawdzenie, czy testy przeprowadzane przez Wnioskodawczynię w środowisku testowym również dają pozytywne rezultaty w środowisku produkcyjnym (tj. końcowej wersji aplikacji). Do obowiązków Wnioskodawczyni nie należą tworzenie i utrzymywanie środowiska testowego (programów, aplikacji); programowanie (kodowanie) testowanego oprogramowania ani usługi i doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right