Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.627.2021.2.AT

w zakresie ustalenia: - Czy w związku z otrzymaniem bonusu (rabatu pośredniego) od Dostawców, Wnioskodawca będzie miał obowiązek zwiększyć wartość przychodu na zasadzie kasowej, tj. w momencie otrzymania rabatu pośredniego przez Wnioskodawcę, - Czy w związku z otrzymaniem bonusu (rabatu pośredniego) od Dostawców, udokumentowanego Notą z VAT, Wnioskodawca będzie miał obowiązek zwiększyć wartość przychodu o wartość brutto, czy też jedynie o wartość netto wskazaną na Nocie z VAT.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

23 grudnia 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 16 grudnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej m.in. dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:

- Czy w związku z otrzymaniem bonusu (rabatu pośredniego) od Dostawców, Wnioskodawca będzie miał obowiązek zwiększyć wartość przychodu na zasadzie kasowej,

  tj. w momencie otrzymania rabatu pośredniego przez Wnioskodawcę,

- Czy w związku z otrzymaniem bonusu (rabatu pośredniego) od Dostawców, udokumentowanego Notą z VAT, Wnioskodawca będzie miał obowiązek zwiększyć wartość

  przychodu o wartość brutto, czy też jedynie o wartość netto wskazaną na Nocie z VAT.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca – Sp. z o.o. z siedzibą w Polsce (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest domem mediowym, świadczącym usługi polegające na planowaniu i prowadzeniu kampanii reklamowych oraz zakupie usług mediowych (takich jak czas reklamowy w telewizjach, miejsce na reklamę w prasie, ekspozycja w Internecie materiałów reklamowych, itp.). Wnioskodawca występuje także jako agencja reklamowa nabywająca m.in. powierzchnię reklamową od dostawcy.

W swojej działalności Wnioskodawca korzysta z różnych narzędzi oraz platform ad-serwerowych, aby zapewnić swoim kontrahentom usługi na najwyższym poziomie. Wnioskodawca jest związany z zagranicznymi podmiotami oferującymi kompleksowe platformy programmatic (dalej: „Platforma”) dla domów mediowych, reklamodawców i wydawców, dzięki której można organizować kampanie reklamowe dla klientów, a następnie je nadzorować i kontrolować poprzez np. pełen wgląd do statystyk i raportów, zmianę budżetu, obszaru, zasięgu danej kampanii prowadzonej automatycznie poprzez Platformę. Usługi świadczone są przez zagraniczne podmioty, które nie są polskimi rezydentami podatkowymi i nie podlegają polskiemu podatkowi od osób prawnych od całości dochodów uzyskanych na terytorium RP („Spółki zagraniczne”). Wnioskodawca, korzystając z Platformy, nabędzie zatem od Spółek zagranicznych różnego rodzaju usługi mediowe (dalej: „Świadczenia”), o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1406 ze zm., dalej: „Ustawa o CIT”). Nabyte Świadczenia Wnioskodawca wykorzysta do realizowania usług mediowych na rzecz swoich klientów. Z tytułu nabycia Świadczeń od Spółek zagranicznych Wnioskodawca rozpozna import usług w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00