Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.14.2022.1.JSU
Zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% dla wykonywanych usług transportu międzynarodowego.
Interpretacja indywidualna – stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest:
- prawidłowe– w części uznania, że Spółka będzie uprawniona do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% w sytuacji gdy Spółka świadczy usługi transportu
międzynarodowego bezpośrednio dla importera lub gdy korzysta z usług podwykonawców;
- nieprawidłowe– w części uznania, że Spółka będzie uprawniona do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% w sytuacji gdy Spółka świadczy usługi transportu
międzynarodowego, związane z przywozem towarów do Polski, dla spedytora lub innego przewoźnika.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
21 stycznia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 17 stycznia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy uznania, że Spółka będzie uprawniona do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla świadczonych usług transportu międzynarodowego na podstawie posiadanych dokumentów.
Opis stanu faktycznego
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest spółką prawa polskiego będącą zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT w Polsce. Spółka świadczy usługi transportu międzynarodowego, polegające na czynnościach faktycznych i prawnych związanych z organizacją transportu towarów z miejsca położonego poza terytorium Unii Europejskiej (dalej „UE”) do miejsca przeznaczenia na terytorium Polski. Miejscem opodatkowania tych usług jest terytorium Polski. Na okoliczność wykonywanej usługi transportu międzynarodowego Spółka dysponuje następującymi dokumentami:
-listem przewozowym (CMR) (jego oryginałem lub kopią) w którym jednoznacznie jest podane miejsce nadania oraz przeznaczenie co wprost potwierdza, że nastąpiło przekroczenie granicy z państwem trzecim, bądź innym dokumentem z którego jednoznacznie wynika, że w wyniku przewozu z miejsca nadania do miejsca przeznaczenia nastąpiło przekroczenie granicy z państwem trzecim (np. podgląd komunikatu IE599 w formacie pdf potwierdzający wywóz towarów poza granicę Unii Europejskiej);
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right