Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22 lutego 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.577.2021.2.BJ

w zakresie ustalenia, czy opisane w stanie faktycznym koszty FMX podlegają ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 ustawy o CIT.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

9 grudnia 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 3 grudnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy opisane w stanie faktycznym koszty FMX podlegają ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 ustawy o CIT.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 4 lutego 2022 r. Znak: 0111-KDIB2-1.4010.577.2021.1.BJ wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 16 lutego 2022 r.

Treść  wniosku jest  następująca:

Opis stanu faktycznego

Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka), będąca czynnym podatnikiem VAT, prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług autokarowego przewozu osób. Przy świadczeniu tych usług Spółka korzysta ze wsparcia innych przewoźników autokarowych (tzw. Y), którzy na zlecenie Spółki, przy pomocy należących do nich autokarów oraz zatrudnionych przez nich kierowców, dokonują przewozu osób pod marką X na trasach obsługiwanych przez Spółkę na podstawie posiadanego przez Spółkę zezwolenia - jest to podstawowa forma współpracy Spółki z Y. Zdarza się jednak, że Spółce nie udaje się otrzymać urzędowego zezwolenia na obsługę danej linii komunikacyjnej, zaś zezwolenie na obsługę tej trasy uzyskiwane jest przez Y. W takim przypadku, model współpracy z Y zakłada, że:

-Spółka, działając w charakterze agenta, dokonuje sprzedaży biletów na przewozy autokarowe wykonywane przez Y w zamian za wynagrodzenie w formie prowizji agencyjnej, której wysokość uzależniona jest od wartości sprzedanych biletów, bądź też

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00