Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 17 lutego 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.618.2021.2.AP

Możliwości zwiększenia wartości przychodu na zasadzie kasowej w momencie otrzymania przez Wnioskodawcę bonusu (rabatu pośredniego) od Dostawców oraz określenia wartości zwiększenia ww. przychodu.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

23 grudnia 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 16 grudnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zwiększenia wartości przychodu na zasadzie kasowej w momencie otrzymania przez Wnioskodawcę bonusu (rabatu pośredniego) od Dostawców oraz określenia wartości zwiększenia ww. przychodu.

Treść  wniosku jest  następująca:

Opis stanu faktycznego

X Sp. z o.o. (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) z siedzibą w Polsce jest domem mediowym, świadczącym usługi polegające na planowaniu i prowadzeniu kampanii reklamowych oraz zakupie usług mediowych (takich jak czas reklamowy w telewizjach, miejsce na reklamę w prasie, ekspozycja w Internecie materiałów reklamowych, itp. ). Wnioskodawca występuje także jako agencja reklamowa nabywająca m.in. powierzchnię reklamową od dostawcy.

W swojej działalności Wnioskodawca korzysta z różnych narzędzi oraz platform ad-serwerowych, aby zapewnić swoim kontrahentom usługi na najwyższym poziomie. Wnioskodawca jest związany z zagranicznymi podmiotami oferującymi kompleksowe platformy programmatic (dalej: „Platforma") dla domów mediowych, reklamodawcówi wydawców, dzięki której można organizować kampanie reklamowe dla klientów, a następnie je nadzorować i kontrolować poprzez np. pełen wgląd do statystyk i raportów, zmianę budżetu, obszaru, zasięgu danej kampanii prowadzonej automatycznie poprzez Platformę. Usługi świadczone są przez zagraniczne podmioty, które nie są polskimi rezydentami podatkowymi i nie podlegają polskiemu podatkowi od osób prawnych od całości dochodów uzyskanych na terytorium RP („Spółki zagraniczne”). Wnioskodawca, korzystając z Platformy, nabywa zatem od Spółek zagranicznych różnego rodzaju usługi mediowe (dalej: „Świadczenia"), o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1406 ze zm., winno być: Dz.U. z 2021 r. poz. 1800 ze zm., dalej: „Ustawa o CIT"). Nabyte Świadczenia Wnioskodawca wykorzystuje do realizowania usług mediowych na rzecz swoich klientów.Z tytułu nabycia Świadczeń od Spółek zagranicznych Wnioskodawca rozpoznaje import usług w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00