Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 8 lutego 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4011.214.2021.2.GL
opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box).
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osoób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
16 grudnia 2021 r. wpłynął Pana wniosek z 15 grudnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box). Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 17 stycznia 2022 r. (wpływ 17 stycznia 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca jest osobą fizyczną zamieszkującą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i posiadający nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce. Wnioskodawca prowadzi we własnym imieniu pozarolniczą działalność gospodarczą, w ramach której rozlicza się na podstawie zapisów Podatkowej Książki Przychodów i Rozchodów. Przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowuje zryczałtowanym podatkiem liniowym wskazanym w art. 30c ust. 1 ustawy PIT. Przedmiotem pozarolniczej działalności gospodarczej jest tworzenie gier mobilnych z serii A.oraz usług wspomagających ich wdrożenie. Wnioskodawca posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie programistyczne, a tworzone gry są efektem jego umiejętności i osobistej pracy.
Wnioskodawca w ramach działalności gospodarczej dokonuje m.in. następujących czynności:
1) rozwija i udoskonala system na którym oparte są gry mobilne;
2) rozwija i udoskonala funkcjonalność gier z serii A.
Tworzone przez Wnioskodawcę gry stanowią wytwór jego indywidualnej pracy oraz stanowią odrębny przedmiot ochrony w rozumieniu przepisu art. 74 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Przedmiotowe programy komputerowe powstały w wyniku wykorzystania istniejącej i dostępnej powszechnie wiedzy w zakresie programowania w celu stworzenia nowego produktu w postaci programu komputerowego, nie będącego w tej konfiguracji dostępnego wcześniej na rynku. Prace Wnioskodawcy wykraczały tym samym poza rutynowe uaktualnienia, stanowiąc tym samym prace rozwojowe w rozumieniu art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Wnioskodawca jest pomysłodawcą oraz jedynym twórcą oprogramowania. On też posiada wyłączną i nieograniczoną licencję do dysponowania nim.Wnioskodawca osiągał i nadal osiąga przychody poprzez udostępnianie licencjina korzystanie ze stworzonego oprogramowania - gry mobilnej użytkownikom końcowymna ich urządzeniach mobilnych. Gra oferowana jest za pośrednictwem A.(na urządzenia i.), platformy S. oraz sklepu P. (aplikacje dla systemów A.). Wnioskodawca osiąga przychody z opłat lub należności wynikających z umowy licencyjnej, która dotyczy kwalifikowanego prawa własności intelektualnej. Każdy użytkownik pobierający grę stworzoną przez Wnioskodawcę na swoje urządzenie mobilne akceptuje warunki umowy licencyjnej pozwalającej mu na korzystanie z produktu w ramach w niej określonych. Pośrednikiem pomiędzy Wnioskodawcą a użytkownikiem końcowym jest podmiot prowadzący dany serwis dystrybucyjny. Wnioskodawca wybrał opodatkowanie stawką 19 %, o której mowa w art. 30c ustawy PIT (podatek liniowy).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right