Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 4 lutego 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.465.2021.2.WK

Niepodleganie opodatkowaniu nieodpłatnych świadczeń, braku prawa do pełnego odliczenia.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie:

1)podlegania opodatkowaniu nieodpłatnego świadczenia usług polegającego na przyznaniu bezpłatnego wstępu na basen osobom niepełnosprawnym, dzieciom do lat 6, dzieciom do lat 15 z terenu Gminy oraz osobom posiadającym (...) kartę rodziny,

2)ustalenia, czy Gmina wykorzystuje basen wyłącznie do wykonywanej przez nią działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy,

3)prawa do odliczenia całego podatku naliczonego, który jest wykazywany na fakturach dokumentujących wydatki ponoszone na utrzymanie basenu

jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

19 lipca 2021 r. wpłynął Państwa wniosek sygnowany datą 20 lipca 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie:

1)podlegania opodatkowaniu nieodpłatnego świadczenia usług polegającego na przyznaniu bezpłatnego wstępu na basen osobom niepełnosprawnym, dzieciom do lat 6, dzieciom do lat 15 z terenu Gminy oraz osobom posiadającym (...) kartę rodziny,

2)ustalenia, czy Gmina wykorzystuje basen wyłącznie do wykonywanej przez nią działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy,

3)prawa do odliczenia całego podatku naliczonego, który jest wykazywany na fakturach dokumentujących wydatki ponoszone na utrzymanie basenu,

4)ustalenia, czy jeżeli Gmina nie jest uprawniona do odliczenia całego podatku VAT naliczonego, który jest wykazany na fakturach dokumentujących wydatki ponoszone na utrzymanie basenu, ze względu na konieczność odliczenia podatku VAT wg sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy VAT, to czy Gmina może przyjąć, że w odniesieniu do zakupów towarów i usług związanych z basenem, proporcją o której mowa w art. 86 ustawy VAT, jest stosunek wartości sprzedaży netto z tytułu usług wstępu na basen do sumy sprzedaży netto z tytułu tych usług i wartość netto odpowiednio wycenionych usług świadczonych nieodpłatnie, tj. nieodpłatnego wstępu na basen.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00