Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.555.2021.2.JKT

czy Spółka, w sytuacji braku wcześniejszego uregulowania należności oraz wystawienia faktury, prawidłowo rozpoznaje przychód podatkowy na gruncie ustawy CIT tj. w momencie odbioru usługi Naprawy Gwarancyjnej tj. w dacie akceptacji prac przez Kontrahenta.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

25 października 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 października 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Spółka, w sytuacji braku wcześniejszego uregulowania należności oraz wystawienia faktury, prawidłowo rozpoznaje przychód podatkowy na gruncie ustawy CIT tj. w momencie odbioru usługi Naprawy Gwarancyjnej tj. w dacie akceptacji prac przez Kontrahenta.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Sp. z o.o. (dalej: „Wnioskodawca”, „Spółka”) z siedzibą w Polsce jest zarejestrowanym w Polsce czynnym podatnikiem VAT.

Spółka chciałaby podjąć współpracę z spółką z siedzibą w Polsce (zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, dalej: „Kontrahent”) działającym w dziedzinie techniki grzewczej i wentylacyjnej.

Kontrahent oferuje swoim klientom systemy grzewcze oraz wentylacyjne, zapewniając odpowiedni okres gwarancji prawidłowego działania wszystkich sprzedanych urządzeń swojej marki. W okresie gwarancyjnym użytkownikowi (klientowi Kontrahenta) przysługuje prawo do bezpłatnej wymiany części nabytego systemu, której uszkodzenie powstało z winy producenta.

Wnioskodawca chciałby dokonywać napraw gwarancyjnych na zlecenie Kontrahenta, przy czym odpowiedzialność z tytułu tychże napraw jak i ewentualnych roszczeń użytkowników (klientów Kontrahenta) spoczywałaby tylko i wyłącznie na Kontrahencie. Przedmiotowe naprawy gwarancyjne (dalej: „Naprawy Gwarancyjne”) polegałyby na wymianie uszkodzonej części (urządzenia, elementu ww. systemów grzewczych/wentylacyjnych, dalej: „Część”). Ponadto, Wnioskodawca zamierza kupować od Kontrahenta Części w celu ich wykorzystania do napraw gwarancyjnych. Części te wykorzystywane będą wyłącznie do wykonywania czynności opodatkowanych VAT, które nie podlegają zwolnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00