Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4011.440.2021.2.MW
PIT - w zakresie preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box)
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
23 listopada 2021 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatku (IP Box). Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 19 stycznia 2022 r. (data wpływu 19 stycznia 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest osobą fizyczną, posiadającą nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium kraju. Prowadzi on działalność gospodarczą w oparciu o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą na pracach programistycznych od 22 maja 2017 r. Zawarł on umowę o świadczenie usług.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca wykonuje prace programistyczne zlecane przez Zleceniodawcę, prowadzące do powstania innowacyjnych, indywidualnych rozwiązań obsługujących dedykowane obszary działalności. Jest to oprogramowanie tworzone i rozwijane pod potrzeby indywidualne Zleceniodawcy (zwane dalej: "Oprogramowaniem").
Wnioskodawca za przykład tworzonego Oprogramowania wskazuje m.in. system E. (Elektroniczne...). Jest to Aplikacja przeglądarkowa dedykowana dla klientów X. Dzięki tej aplikacji, klienci X mają dostęp do swoich umów, faktur, mogą je opłacać za pośrednictwem portalu, składać różne zgłoszenia np. o złej jakości wody w kranie lub o awariach w sieci, dostarczać informacje o odczytach z liczników, zgłaszać potrzebę wymiany wodomierza itd. Aplikacja ułatwia też kontakt X z klientem. Za pośrednictwem E., X mogą przekazywać swoim klientom różne informacje poprzez wysyłkę wiadomości SMS, EMAIL lub wiadomość zostawioną w portalu E. na koncie danego użytkownika. Klienci są automatycznie powiadamiani m.in. o pojawiających się nowych fakturach, o planowanych odczytach i o niedostępności wody w danym okresie. Obecnie z systemu E. korzystają X i ich klienci w kilkunastu miastach w Polsce. Dzięki systemowi klienci mogą załatwić wiele spraw z X bez wychodzenia z domu. Dla każdego Przedsiębiorstwa X system E. został dostosowany indywidualnie według sprecyzowanych wymagań.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right