Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 4 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.664.2021.1.JK

Brak możliwości odzyskania podatku VAT poniesionego w zw. z realizacją projektu oraz określenie podstawy opodatkowania z tytułu WNT i importu usług.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 listopada 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 16 listopada 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy:

-        możliwości odzyskania podatku VAT poniesionego w związku z realizacją projektu  pn. „(...)”,

-        określenia podstawy opodatkowania z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów i importu usług.

Uzupełnili go Państwo pismem z 21 grudnia 2021 r. (wpływ 21 grudnia 2021 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Gmina X przystąpiła do projektu pt. (…) w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (…). Projekt obejmuje m.in.: wykonanie tożsamości strefy (...) – identyfikacji wizualnej, promocję projektu na targach/festiwalach/wystawach turystycznych (...), stworzenie mapy, albumu fotograficznego, filmu i aplikacji mobilnej tras obszaru funkcjonalnego, gadżety promujące obszar funkcjonalny. Efekty realizowanego projektu wykorzystywane będą do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, w związku z faktem, iż sprawy turystyki, w tym terenów rekreacyjnych, są zadaniem własnym Gminy wynikającym z ustawy o samorządzie gminnym.

W trakcie realizacji projektu Gmina X zarejestrowała się jako podatnik VAT czynny, który będzie dokonywał lub dokonuje wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, lub będzie nabywał lub nabywa usługi, jeżeli usługi te stanowiłyby u podatnika import usług. Gmina otrzymała numer VAT-UE, o którym informowała litewskich wykonawców przy wystawianych fakturach.

Od wszystkich litewskich faktur Gmina odprowadziła VAT polski. Jednak większość faktur z Litwy była wystawiona z litewskim VAT-em. W związku z nieudanymi próbami wyegzekwowania faktury z zerowym VAT-em, wykonawcom Wnioskodawca płacił kwoty brutto, a dodatkowo do Urzędu Skarbowego Gmina odprowadzała VAT 23% liczony od kwoty brutto z faktur. W trakcie złożonego sprawozdania z realizacji projektu Instytucja sprawdzająca stwierdziła uchybienie w sposobie rozliczania i płatności za faktury VAT wystawione przez wykonawców z Litwy i zaliczenia VAT-u do wydatków kwalifikowalnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00