Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.719.2021.2.AS
moment powstania obowiązku podatkowego dla usługi wsparcia sprzedaży
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
23 września 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 17 września 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy momentu powstania obowiązku podatkowego dla usługi wsparcia sprzedaży. Uzupełnili go Państwo w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 4 grudnia 2021 r. (wpływ 5 grudnia 2021 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
1. A. sp. z o. o. (zwana dalej również: „Wnioskodawcą” lub „Spółką”) jest przedsiębiorcą, którego głównym przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej jest udzielanie finansowania klientom posiadającym status przedsiębiorcy (dalej jako „korzystający” lub „klienci”) w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1292 ze zm.), w formie umów leasingu. Zawierane przez Spółkę jako finansującego z korzystającymi umowy leasingu, spełniają warunki zawarte w art. 17 b ust. 1 („leasing operacyjny”) i art. 17f ust. 1 („leasing finansowy”) ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 865 ze zm.; „updop”) oraz odpowiednio art. 23 b ust. 1 („leasing operacyjny” i art. 23 f ust. 1 („leasing finansowy”) ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1387 ze zm.; „updof”).
W ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej Spółka zamierza zawrzeć z częścią dostawców przedmiotów leasingu („Zbywcy”) umowy wsparcia sprzedaży. W oparciu o ich postanowienia Spółka zobowiąże się do wspierania i finansowania sprzedaży przedmiotów leasingu, znajdujących się w ofercie Zbywców, na korzystnych dla potencjalnych klientów warunkach handlowych i finansowych. Celem biznesowym zawierania tego typu umów, jest zwiększenie popytu na oferowane przez Zbywców towary (pozyskanie nowych klientów), co jednocześnie wpłynie na zwiększenie wolumenu finansowanych przez Spółkę przedmiotów leasingu, co za tym idzie wzrost przychodów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right