Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.885.2021.2.BS
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej IP-BOX.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
5 października 2021 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową (tzw. IP Box).
Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 28 listopada 2021 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca jest osobą fizyczną, posiadającą nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium kraju. Prowadzi on działalność gospodarczą w oparciu o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą na pracach programistycznych od 11 maja 2014 r. Zawarł on umowę o świadczenie usług ze spółką (…) Sp. z o.o. (data zawarcia umowy 03.01.2018 r.), zwana w dalszej części „Zleceniodawca”.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca wykonuje prace programistyczne zlecane przez Zleceniodawcę, prowadzące do powstania innowacyjnych, indywidualnych rozwiązań obsługujących dedykowane obszary działalności. Jest to oprogramowanie tworzone i rozwijane pod potrzeby indywidualne Zleceniodawcy (zwane dalej: "Oprogramowaniem").
Wnioskodawca za przykład świadczenia wskazuje:
1) Stworzenie funkcjonalności automatycznego przyznawania zwrotów prowizji dla sprzedającego po zwróceniu towaru przez kupującego i spełnieniu odpowiednich kryteriów biznesowych. Proces w poszczególnych krokach wykonywania pobiera używając protokołu (…) potrzebne do przetworzenia wniosku dane z osobnych serwisów, przechowujących dane o naliczonych prowizjach, statusie sprzedawcy, dostawie towaru, złożonych wcześniej wnioskach itp. W każdym kroku procesowania, na podstawie zebranych wcześniej danych podejmowana jest decyzja biznesowa, do jakiego następnego kroku proces biznesowy jest przekierowany. W przypadku błędów technicznych każdy z kroków jest powtarzany określoną liczbę razy. Po pozytywnym przetworzeniu robiony jest zwrot prowizji do sprzedającego oraz wysyłany informujący go o tym fakcie email. Architektura rozwiązania jest przemyślana w ten sposób, żeby była łatwo rozszerzalna o następne przypadki biznesowe oraz była w stanie obsłużyć znaczący ruch w szczytowych godzinach działania serwisu zakupowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right