Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.461.2021.1.PB
czy ponoszone przez Wnioskodawcę koszty Opłat franczyzowych stanowią koszty bezpośrednio związane z wytworzeniem przez niego towarów i świadczeniem usług, o których mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT, a w konsekwencji przedmiotowe koszty nie podlegają ograniczeniu, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT.
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
12 października 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 października 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy ponoszone przez Wnioskodawcę koszty Opłat franczyzowych stanowią koszty bezpośrednio związane z wytworzeniem przez niego towarów i świadczeniem usług, o których mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT, a w konsekwencji przedmiotowe koszty nie podlegają ograniczeniu, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Spółka z o.o. (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest spółką kapitałową podlegającą w Polsce opodatkowaniu od całości swoich dochodów. Wnioskodawca należy do międzynarodowej grupy kapitałowej (dalej: „Grupa”), zajmującej się prowadzeniem sieci lokali gastronomicznych (…). Grupa zarządza markami restauracyjnymi zarówno własnymi, jak i franczyzowymi (których właścicielami są podmioty niezależne od Spółki).
Sieć restauracji prowadzonych przez Spółkę obejmuje lokale różnych marek.
W przeszłości podjęto decyzję o rozpoczęciu przez Grupę prowadzenia działalności franczyzowej: jedyny udziałowiec Spółki, będący jednocześnie podmiotem centralnym w Grupie, zawarł z podmiotem zarządzającym na rynku europejskim franczyzą jednej z sieci restauracji (dalej: „Główny franczyzodawca”) umowę Master Franchise Agreement (dalej: „MFA”). Na podstawie MFA, udziałowiec Spółki uzyskał prawo do rozwijania i zarządzania siecią restauracji znanej światowej marki (dalej: „Marka”) w określonych państwach europejskich, w tym w Polsce.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right