Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23 listopada 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.804.2021.2.JS

Czy zakup sejfu biurowego stanowić będzie dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1128 ze zm., dalej „Ustawa o PIT”)?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku, który wpłynął do tutejszego Organu 24 września 2021 r., uzupełnionym pismami 10 listopada 2021 r. oraz 17 listopada 2021 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów zakupu sejfu biurowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

24 września 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w ww. zakresie.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą “M.”, NIP: … REGON: …. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy są usługi doradcze (PKD 70.22.Z) z zakresu Project Managementu w branży IT.

Biuro Wnioskodawcy znajduje się w domu jednorodzinnym, którego nie jest właścicielem. W związku z tym w biurze Wnioskodawcy mogą się pojawiać żne nieupoważnione osoby np. goście rodziny. Pomieszczenie biurowe jest jednym z pomieszczeń w domu, w związku z tym jest łatwo dostępne.

W związku z powyższym Wnioskodawca chciałby w przyszłości zakupić sejf antywłamaniowy/przeciwpożarowy i zastanawia się, czy mógłby ująć w koszty zakup sejfu biurowego, który byłby przeznaczony do przechowywania laptopów, tabletów, dysków z danymi (back up), telefonów komórkowych, dokumentów firmowych czy gotówki firmowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00