Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 9 listopada 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.696.2021.2.AS

zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 w związku z art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku wspólnym z 21 września 2021 r. (data wpływu 21 września 2021 r.)  o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

21 września 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie braku opodatkowania zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

We wniosku wspólnym złożonym przez:

- Zainteresowanego będącego stroną postępowania:

 A. Sp. z o.o.

- Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania:

B. Sp. z o.o. 

przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

A. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: „Wnioskodawca” lub „Sprzedający”) podlega w Polsce opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych (dalej: „CIT”) od całości swoich dochodów (tj. jest polskim rezydentem podatkowym). Wnioskodawca jest również zarejestrowany w Polsce jako czynny podatnik podatku od towarów i usług (dalej: „VAT”). Wnioskodawca działa w ramach globalnej grupy A., która jest jednym z wiodących operatorów franczyzowych międzynarodowych marek. Działalność gospodarcza Wnioskodawcy polega, między innymi, na prowadzeniu sklepów stacjonarnych oraz sklepów internetowych pod poszczególnymi markami ze swojego portfolio (m.in. marki kosmetyczne i bieliźniane), w celu sprzedaży produktów danej marki. Prawa do prowadzenia tego typu działalności Wnioskodawca posiada na podstawie umów franczyzowych bądź licencyjnych zawartych z właścicielami poszczególnych marek z portfolio Wnioskodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00