Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 4 listopada 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.674.2021.2.MM
Koszty uzyskania przychodów - wynajmowanie samochodów wyścigowych/rajdowych.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 lipca 2021 r. (data wpływu 26 lipca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 lipca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek – uzupełniony pismem z 18 października 2021 r. (data wpływu 18 października 2021 r.) – o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest przedsiębiorcą prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą (…) (dalej jako „(…)” lub „Wnioskodawca”).
W Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) Wnioskodawca ma przypisany m.in. kod 77.11.Z Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), obejmujący wynajem samochodów osobowych nieprzekraczających 3,5 tony, bez kierowcy.
W ramach zawieranych umów o najem i obsługę techniczną samochodu rajdowego (…) odpłatnie udostępnia zleceniodawcom określony w umowie samochód rajdowy z przeznaczeniem do wzięcia udziału m.in. w rajdach, oficjalnych testach przed rajdami oraz zawodach treningowych.
W świetle takich umów Wnioskodawca zobowiązany jest m.in. do: (i) dostarczenia sprawnego technicznie samochodu oraz kompletu wymaganych dokumentów samochodu, (ii) dostarczenia samochodu w określonym miejscu i czasie, a także asystowania w trakcie badania kontrolnego przed i po zawodach, (iii) obsługi serwisowej samochodu podczas rajdu, oficjalnych testów, w strefach tankowania itp., (iv) transportu samochodu w drodze na zawody, testy, treningi, a także (v) wykupienia odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right