Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25 października 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KIDL1-3.4012.386.2021.1.MR

Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury wystawionej przez Kontrahenta.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 25 sierpnia 2021 r. (data wpływu 25 sierpnia 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury wystawionej przez Kontrahenta jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 sierpnia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury wystawionej przez Kontrahenta.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca posiada siedzibę działalności w Polsce i jest zarejestrowany dla celów VAT jako podatnik VAT czynny.

Głównym przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest produkcja zaawansowanych technologicznie wewnętrznych i zewnętrznych izolacji antykorozyjnych na rurach stalowych, wykorzystywanych do budowy rurociągów przesyłowych. Spółka jest kluczowym dostawcą technologii antykorozyjnych w Polsce.

W toku prowadzonej działalności Spółka dokonała sprzedaży rur izolowanych na potrzeby zadania inwestycyjnego – (…) (dalej: „Inwestycja”) na rzecz polskiej spółki kapitałowej (dalej: „Nabywca”) na podstawie zawartej umowy częściowej (dalej: „Umowa”).

Poza Umową, Wnioskodawcę oraz Nabywcę wiążą postanowienia Umowy Ramowej (dalej: „Umowa Ramowa”), z której wynika, że Wnioskodawca udziela Nabywcy gwarancji jakości towaru dostarczanego w ramach Umowy. Obowiązków wynikających z gwarancji jakości i rękojmi za wady, Spółka nie może przenieść na inny podmiot. Zapisy Umowy Ramowej wskazują, że przez wadę Nabywca rozumie jawne lub ukryte właściwości tkwiące w przedmiocie Umowy lub jakimkolwiek ich elemencie, powodujące niemożność używania lub korzystania zgodnie z przeznaczeniem, zmniejszenie wartości, obniżenie stopnia użyteczności, obniżenie jakości lub inne uszkodzenia w przedmiocie Umowy. Za wadę uznaje się również sytuację, w której przedmiot Umowy nie stanowi własności Spółki albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej. W razie stwierdzenia wad w części lub całości przedmiotu Umowy, Nabywca zawiadamia o tym fakcie Spółkę. W ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia wady, Wnioskodawca wraz z Nabywcą dokonują inspekcji, weryfikacji i oceny stwierdzonej przez Nabywcę wady potwierdzonej odpowiednią dokumentacją. O ile wada nie jest wynikiem niedozwolonych działań osób trzecich, w tym działań Nabywcy, w szczególności nieprawidłowego użytkowania,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00