Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11 października 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.437.2021.1.MBD
W zakresie ustalenia, w jaki sposób Wnioskodawca powinien rozliczać koszty inwestycji i tym samym moment „poniesienia wydatku inwestycyjnego”, o którym mowa w § 6 ust. 1 w zw. z § 6 ust. 4 Rozporządzenia SSE: metodą kasową czy metodą memoriałową.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 2 września 2021 r. (data wpływu tego samego dnia za pośrednictwem platformy e-puap), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, w jaki sposób Wnioskodawca powinien rozliczać koszty inwestycji i tym samym moment „poniesienia wydatku inwestycyjnego”, o którym mowa w § 6 ust. 1 w zw. z § 6 ust. 4 Rozporządzenia SSE: metodą kasową czy metodą memoriałową – jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 września 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, w jaki sposób Wnioskodawca powinien rozliczać koszty inwestycji i tym samym moment „poniesienia wydatku inwestycyjnego”, o którym mowa w § 6 ust. 1 w zw. z § 6 ust. 4 Rozporządzenia SSE: metodą kasową czy metodą memoriałową.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Sp. z o.o. z siedzibą przy … o NIP: … (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest polskim rezydentem podatkowym, prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie produkcji elektrycznego sprzętu oświetleniowego. Spółka nie jest mikro, małym ani średnim przedsiębiorstwem w rozumieniu art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 162). W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, Wnioskodawca z dniem 17 maja 2016 r. uzyskał zezwolenie nr … na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie (…) Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Tym samym, od momentu uzyskania ww. zezwolenia, Spółka korzysta ze zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1406; dalej: „ustawa o CIT”). Działalność gospodarcza Wnioskodawcy na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej, wiąże się z zastosowaniem szczegółowych regulacji w tym zakresie, w tym m.in. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 121, dalej: „Rozporządzenie SSE”). Zgodnie z paragrafem 1, Rozporządzenie SSE, określa m.in. wielkość pomocy publicznej, którą można udzielić przedsiębiorcy, warunki udzielenia tej pomocy, a także warunki uznawania wydatków za wydatki poniesione na inwestycje na terenie strefy oraz uwzględnienia pomocy publicznej dla kosztów inwestycji, jak również sposób dyskontowania kosztów tej inwestycji i pomocy publicznej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right