Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 5 października 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.722.2021.1.MS2

w zakresie preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 16 sierpnia 2021 r. (data wpływu 19 sierpnia 2021 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnejjest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

 W dniu 19 sierpnia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest osoba fizyczną, uzyskującą dochody z udziału w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka komandytowa (dalej jako „Spółka”) jako wspólnik - komandytariusz.

Spółka w ramach swojej działalności oferuje przede wszystkim usługi programistyczne wykonywane na rzecz podmiotów trzecich (najczęściej zagranicznych) w sektorze bankowym oraz chemicznym, co ma miejsce od momentu jej powstania tj. od lipca 2020 r.

Spółka podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioskodawca jako komandytariusz Spółki jest podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podlega na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Wybrana przez Wnioskodawcę forma opodatkowania to podatek liniowy 19%.

Wnioskodawca jako wspólnik Spółki wykonuje na jej rzecz innowacyjne prace programistyczne w obszarze migracji systemów, baz danych. Wnioskodawca w ramach działalności Spółki wytworzył i wytwarza (udoskonala) na rzecz swoich klientów tzw. skrypty migracyjne (zwane dalej Oprogramowaniem Migracyjnym). Oprogramowanie Migracyjne jest za każdym razem odpowiednio modyfikowane i dopasowywane do konkretnego środowiska klienta pod względem: używanego systemu operacyjnego, zmiennych środowiskowych, ścieżek przechowywania danych, parametrów systemów, parametrów i wersji baz danych, zabezpieczeń, identyfikacji użytkownika itp. Oprogramowanie Migracyjne pozwala również na łączenie się różnych systemów między sobą przez odpowiednie interfejsy. Oprogramowanie Migracyjne cechuje się również dużą interoperacyjnością, gdyż umożliwia wywoływanie innych zewnętrznych: programów, skryptów, aplikacji, tak aby osiągnąć zamierzony cel technologiczny migracji systemów. Oprogramowanie Migracyjne stanowi również interfejs między bieżącym centrum danych (…) a nowym centrum danych (…). W trakcie równoległej fazy projektowej Oprogramowanie Migracyjne ma stale nawiązane połączenie między (…) i (…) celem przesyłania żądanych porcji danych, interfejs ten jest odpowiednio modyfikowany w poszczególnych fazach projektu, tak, aby osiągnąć kolejne cele projektowe:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00