Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30 września 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.714.2021.1.AB

Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „…”

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r., poz. 1540 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 9 sierpnia 2021 r. (data wpływu 17 sierpnia 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie realizowanej inwestycji pn. „(…)” –jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 sierpnia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie realizowanej inwestycji pn. „(…)”.

We wniosku przedstawiono następujący zaistniały stan faktyczny:

Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego, podatnikiem podatku od towarów i usług zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny.

Gmina realizuje umowę przyznania pomocy na operację pn. „(…)” w zakresie poddziałania „(…)” objętego Programem Rozwoju (…) dofinansowanego ze środków pochodzących z (…).

Towary i usługi - tj. wybudowana infrastruktura publiczna w zakresie strefy rekreacyjno-wypoczynkowej, obejmującej strefę zabawową dla dzieci starszych i młodszych, strefę rekreacyjną i strefę aktywności fizycznej (siłownia plenerowa) nabyte przez Gminę w ramach realizowanej operacji nie będą wykorzystywane do prowadzenia działalności komercyjnej i nie będą pobierane opłaty za korzystanie z obiektu, zatem nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Faktury VAT dokumentujące wydatki związane z realizacją zadania pn. „(…)” będą wystawione następująco: Nabywca - (…) Odbiorca - (…). Administratorem wybudowanego gminnego obiektu użyteczności publicznej będzie Urząd Gminy, a więc jednostka organizacyjna Gminy podlegająca centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT. Zadanie utworzenia strefy rekreacyjno - wypoczynkowej w miejscowości (…) jest realizowane w ramach zadań własnych Gminy z zakresu zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty lokalnej w obszarze rekreacji i wypoczynku oraz kultury i turystyki, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 10 i pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1372).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00