Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16 września 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.503.2021.2.ID
w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem na rzecz pracowników gadżetów firmowych opatrzonych logo firmy
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 maja 2021 r. (data wpływu 31 maja 2021 r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 września 2021 r. (data wpływu 8 września 2021 r. oraz 9 września 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem na rzecz pracowników gadżetów firmowych opatrzonych logo firmy – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 maja 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem na rzecz pracowników gadżetów firmowych opatrzonych logo firmy.
Pismem z dnia 7 września 2021 r. (data wpływu 8 września 2021 r. oraz 9 września 2021 r.), Wnioskodawca uzupełnił wniosek.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca (dalej: „Spółka”, „Firma”) jest podmiotem prowadzącym działalność w zakresie produkcji części do samochodów. Posiada pozycję lidera na międzynarodowym rynku produkcji oryginalnych tarcz hamulcowych, zacisków i kompletnych układów hamulcowych. Spółka oferuje również pełną gamę produktów oryginalnego wyposażenia (OE), stosowanego przez wielu najbardziej prestiżowych producentów pojazdów użytkowych na całym świecie.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka zajmuje się także prowadzeniem działań marketingowych i promocyjnych, wspierających sprzedaż oferowanych przez Nią produktów. Jednym z rodzajów prowadzonej przez Spółkę reklamy jest dobrowolne i nieodpłatne przekazywanie upominków z logo i nazwą Firmy, które to produkty są produktami o niskiej wartości nieprzekraczającej kwoty 100 zł. Nieodpłatne przekazywanie gadżetów następuje na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika. Wręczanie gadżetów (prezentów) odbywa się podczas spotkań promocyjnych, targów pracy, podczas wizyt uczniów i studentów w ramach tzw. dni otwartych. Gadżety są również przekazywane pracownikom zatrudnionym w Spółce. Spółka prowadzi ewidencję osób (pracowników), którym przekazano gadżety o niskiej wartości, tj. nieprzekraczającej 100 zł. Opisane powyżej przekazania dotyczą gadżetów o niskiej wartości, nieprzekraczającej 100 zł i zaliczyć do nich należy, np. długopisy, kubki, notesy, kalendarze, koszulki, itp. Gadżety te są opatrzone nazwą i logo Spółki. Celem tego typu działań jest prezentacja i reklama produktów Spółki, promocja wizerunku, dbałość o rozpoznawalność marki produktu poprzez utrwalone logo, pod którym sprzedawane są wyroby Spółki, co ma prowadzić do intensyfikacji sprzedaży.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right