Interpretacja indywidualna z dnia 15 września 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.462.2021.4.WN
brak opodatkowania przekazanych nieodpłatnie gadżetów reklamowych opatrzonych nazwą i logo Spółki
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 31 maja 2021 r. (data wpływu 31 maja 2021 r.), uzupełnionym pismem z 7 września 2021 r. (data wpływu 7 września 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania przekazanych nieodpłatnie gadżetów reklamowych opatrzonych nazwą i logo Spółki – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 maja 2021 r., do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania przekazanych nieodpłatnie gadżetów reklamowych opatrzonych nazwą i logo Spółki.
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 7 września 2021 r. (data wpływu 7 września 2021 r.), w związku z wezwaniem organu z 20 sierpnia 2021 r. znak: 0111-KDIB1-3.4010.266.2021.2.PC, 0113-KDIPT2-3.4011.503.2021.3.ID, 0111-KDIB3-1.4012.462.2021.3.WN.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca (dalej również: „Spółka, Firma”) jest podmiotem prowadzącym działalność w zakresie produkcji części do samochodów. (...). W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka zajmuje się także prowadzeniem działań marketingowych i promocyjnych, wspierających sprzedaż oferowanych przez nią produktów.
Jednym z rodzajów prowadzonej przez Spółkę reklamy jest dobrowolne i nieodpłatne przekazywanie upominków z logo i nazwą firmy, które to produkty są produktami o niskiej wartości nieprzekraczającej kwoty 100 zł. Nieodpłatne przekazywanie gadżetów następuje na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika. Wręczanie gadżetów (prezentów) odbywa się podczas spotkań promocyjnych, targów pracy, podczas wizyt uczniów i studentów w ramach tzw. dni otwartych. Gadżety są również przekazywane pracownikom zatrudnionym w Spółce. Spółka prowadzi ewidencję osób (pracowników), którym przekazano gadżety o niskiej wartości tj. nieprzekraczającej 100 zł. Opisane powyżej przekazania dotyczą gadżetów o niskiej wartości, nie przekraczającej 100 zł i zaliczyć do nich należy (np. długopisy, kubki, notesy, kalendarze, koszulki itp). Gadżety te są opatrzone nazwą i logo Spółki. Celem tego typu działań jest prezentacja i reklama produktów Spółki, promocja wizerunku, dbałość o rozpoznawalność marki produktu poprzez utrwalone logo, pod którym sprzedawane są wyroby Spółki, co ma prowadzić do intensyfikacji sprzedaży.