Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13 września 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.679.2021.2.MT
W zakresie możliwości opodatkowania przychodów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych oraz określenia stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 13 sierpnia 2021 r. (data wpływu 13 sierpnia 2021 r.) uzupełnione pismem z 4 września 2021 r. (data wpływu 4 września 2021 r.), w odpowiedzi na wezwanie tut. Organu z 1 września 2021 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.679.2021.1.MT (data nadania 1 września 2021 r., data doręczenia 2 września 2021 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych oraz określenia stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 sierpnia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych oraz określenia stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Z uwagi na braki formalne, pismem z 1 września 2021 r. (data nadania 1 września 2021 r., data doręczenia 2 września 2021 r.) Nr 0114-KDIP3-2.4011.679.2021.1.MT, tut. organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych.
Pismem z 4 września 2021 r. (data wpływu 4 września 2021 r.) Wnioskodawca uzupełnił wniosek w terminie.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Od 1 kwietnia 2021 r. Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą jako specjalista informatyk, zajmujący się zarządzaniem i doradztwem w zakresie procesów testowych oprogramowania, jak również zapewniania kontroli jakości systemów informatycznych oraz procesów wdrożeniowych aplikacji i systemów komputerowych. Do końca 2021 r. cały dochód uzyskiwany z prowadzonej działalności opodatkowany był i będzie liniową stawką podatku 19%. W związku z tym, że Polska Klasyfikacja Działalności (PKD) nie ustanowiła dedykowanego kodu odpowiadającego przybliżonej specyfice działalności, którą Wnioskodawca będzie się zajmować w 2022 r., będzie on używać ogólnego kodu związanego z oprogramowaniem - PKD 62.01.Z. Realizacja kontraktu zawartego na 2022 r., polegać będzie głównie na usłudze konsultingowej, która skupia się na tworzeniu i realizowaniu polityki i strategii testowych oprogramowania dla organizacji, prowadzących do podnoszenia dojrzałości procesów informatycznych w obszarze kontroli i zapewniania jakości oprogramowania oraz wspierania współpracy działów do spraw. testów oprogramowania oraz działów zapewniania jakości oprogramowania. Zakres narzędzi wspierających testowanie oprogramowania obejmuje grupę narzędzi (aplikacji komputerowych) do zarządzania testami oprogramowania oraz narzędzia wspierające automatyzację testów oprogramowania, które wymagają przeprowadzenia ustrukturyzowanego procesu selekcji, wdrożenia, skonfigurowania oraz ich zarządzania zgodnie z wymaganiami klienta. Do pozostałych zadań Wnioskodawcy w ramach kontraktu na 2022 r. należą:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right