Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29 czerwca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDWL.4011.66.2021.1.JK

Obowiązki płatnika.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 czerwca 2021 r. (data wpływu 11 czerwca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 czerwca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

X Sp. z o.o. (dalej także jako: „X”, „Wnioskodawca” lub „Spółka”) prowadzi działalność polegającą na badaniu rynku i opinii publicznej. Przedmiot przeważającej działalności Spółki mieści się w kodzie PKD 73.20.Z – Badanie rynku i opinii publicznej.

W przeważającej mierze Spółka prowadzi tzw. badania jakościowe oraz badania przez Internet za pośrednictwem tzw. panelu konsumenckiego.

  1. Badania jakościowe polegają na dyskusjach grupowych lub wywiadach indywidualnych, w których udział biorą losowo wybrane osoby. Zadaniem respondentów jest wypowiadanie swoich opinii i przekonań na różne tematy. Dodatkowo wyrażają oni zgodę na rejestrację ich głosu i obrazu w trakcie badania. Metodologia badań jakościowych zakłada, że dana osoba może brać udział w takim badaniu jednorazowo zazwyczaj nie częściej, niż raz w roku. Respondenci uczestniczący w tych badaniach otrzymują gratyfikację pieniężną w kwocie do 300 złotych.
  2. Badania przez Internet odbywają się za pośrednictwem tzw. panelu konsumenckiego. Panel konsumencki jest stroną internetową należącą do Wnioskodawcy, na której poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego, po zaakceptowaniu regulaminu i wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dobrowolnie mogą rejestrować się jako uczestnicy osoby fizyczne, które ukończyły 16 lat. Po zakończeniu rejestracji każdemu Uczestnikowi przydzielane jest konto, na którym zapisywane są wszystkie informacje dotyczące Uczestnika. Uczestnicy otrzymują na podany w formularzu rejestracyjnym adres mailowy zaproszenia do udziału w badaniach. Zaproszenia do udziału w badaniach są wysyłane do Uczestników spełniających określone kryteria społeczno-demograficzne na podstawie informacji podanych w formularzu rejestracyjnym. Kryteria doboru Uczestników do poszczególnych badań są zmienne. Decyzja o wyborze uczestników do udziału w badaniach należy wyłącznie do Wnioskodawcy. Branie udziału w badaniach nie jest obowiązkowe. Uczestnik ma prawo zdecydować, czy chce wziąć udział w ankiecie, do której dostał zaproszenie.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00