Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 2 czerwca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.142.2021.1.MP

Prawo do korzystania ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT, dostawy masztów telekomunikacyjnych

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 22 lutego 2021 r. (data wpływu 2 marca 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korzystania ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT, dostawy masztów telekomunikacyjnych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 marca 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korzystania ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT, dostawy masztów telekomunikacyjnych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (VAT). Na podstawie ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. Gmina posiada osobowość prawną i posiada zdolność do czynności cywilnoprawnych.

Gmina realizowała projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, który polegał na przeciwdziałaniu wykluczeniu cyfrowemu. W wyniku pozyskanych środków 300 beneficjentów otrzymało komputery, a na terenie gminy postawiono 6 masztów telekomunikacyjnych, które rozprowadzały internet radiowy dla tych 300 użytkowników. Gmina realizując zadanie w ramach projektu unijnego nie odliczała podatku VAT. VAT był wydatkiem kwalifikowanym nie podlegał odliczeniu.

Zgodnie z zawartą umową i otrzymanym dofinansowaniem, obowiązkiem Gminy było utrzymanie całej infrastruktury przez okres 5 lat od zakończenia projektu. Okres pięciu lat minął. W umowie o dofinansowanie nie ma żadnych zapisów, warunków, co ma się stać po zakończeniu realizacji projektu ze sprzętem i masztami telekomunikacyjnymi. Komputery zostały przekazane w drodze umowy darowizny ich użytkownikom. Na trzy maszty telekomunikacyjne wykonano operaty szacunkowe ich wartości. Gmina nie jest zainteresowana ich dalszym utrzymaniem. W drodze ogłoszonego przetargu chce dokonać ich sprzedaży.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00