Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24 maja 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.87.2021.1.JK

Moment powstania obowiązku podatkowego dla świadczonych usług.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 24 lutego 2021 r. (data wpływu 8 marca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego dla świadczonych usług – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 marca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego dla świadczonych usług.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (lub „Spółka”) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: „VAT”), który prowadzi działalność gospodarczą na rynku IT w zakresie tworzenia i utrzymywania rozwiązań informatycznych, wspierających obsługę klientów będących firmami z różnych sektorów gospodarki. Spółka m.in. świadczy usługi związane z szeroko rozumianym oprogramowaniem SAP, obejmujące implementację oraz dostosowanie oprogramowania SAP do potrzeb jej klientów, rozwój innowacji SAP, usprawnianie procesów i optymalizację istniejących technologii.

W ramach prowadzonej działalności Spółka zajmuje się m.in. udzielaniem licencji/sublicencji na oprogramowanie komputerowe oraz świadczeniem usług bieżącego wsparcia technicznego (tzw. usług maintenance), związanych z tym oprogramowaniem. Ze względu na odmienne potrzeby klientów, zawierane przez Spółkę umowy maintenance mają zróżnicowany charakter odnośnie zakresu świadczonych usług, warunków płatności (zapłata jednorazowa lub okresowa), sposobu rozliczenia wynagrodzenia należnego Spółce z tego tytułu, a także czasu obowiązywania (umowy na czas określony lub nieokreślony).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00