Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 7 maja 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.181.2021.2.MK

opodatkowania otrzymanego dofinansowania w celu realizacji projektu oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów wykorzystywanych w celu realizacji projektu

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 marca 2021 r. (data wpływu 23 marca 2021 r.), uzupełnionym pismem z dnia 23 kwietnia 2021 r. (data wpływu 23 kwietnia 2021 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 16 kwietnia 2021 r. (skutecznie doręczone dnia 19 kwietnia 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • braku opodatkowania otrzymanego dofinansowania w celu realizacji projektu „(…)” – jest nieprawidłowe,
  • prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów wykorzystywanych w celu realizacji Projektu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 marca 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania otrzymanego dofinansowania w celu realizacji projektu „(…)” oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów wykorzystywanych w celu realizacji Projektu.

Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 23 kwietnia 2021 r. (data wpływu 23 kwietnia 2021 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 16 kwietnia 2021 r. (skutecznie doręczone dnia 19 kwietnia 2021 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Gmina jest czynnym podatnikiem VAT. Gmina w 2020 roku zrealizowała projekt pn. „(…)” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020. Celem głównym Projektu jest polepszenie jakości powietrza poprzez ograniczenie „niskiej emisji” na terenie Gminy, uzyskane dzięki zastosowaniu odnawialnych źródeł energii, a także wymianie nieefektywnych ekologicznie systemów grzewczych na systemy grzewcze wykorzystujące paliwa gazowe, kotły olejowe i kotły spalające biomasę. W ramach Projektu, Gmina (jako zamawiający) zawarła umowy cywilnoprawne z wykonawcami na dostawę urządzeń grzewczych: kotłów gazowych, kotłów na biomasę, kotłów olejowych. Wykonawcy zostali zobowiązani do dostarczenia przedmiotu umowy pod adresy wskazane przez Gminę oraz do pierwszego uruchomienia poszczególnych urządzeń grzewczych wraz ze sprawdzeniem ich poprawnego montażu i działania. Urządzenia grzewcze dostarczane były przez wykonawców do mieszkańców Gminy. Gmina zawarła umowy cywilnoprawne z mieszkańcami („Właścicielami nieruchomości”), którzy przystąpili do Projektu. Przedmiotem tych umów jest ustalenie warunków współpracy Gminy i Właściciela nieruchomości w ramach realizacji Projektu, który swoim zakresem obejmuje dofinansowanie w formie dotacji przedsięwzięcia polegającego na modernizacji kotłowni lub modernizacji paleniska węglowego na gazowe, olejowe lub opalanego biomasą, zastąpienie kotłów gazowych, olejowych lub opalanych biomasą źródłem ciepła o wyższej niż posiadanej sprawności wytwarzania ciepła. Zgodnie z umowami zawartymi przez Gminę z mieszkańcami, w przypadku nieotrzymania dofinasowania przez Gminę ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020 i braku realizacji projektu wymiany kotłów c. o. (centralnego ogrzewania) umowa ulega rozwiązaniu i nie rodzi jakichkolwiek dalszych skutków prawnych pomiędzy Gminą i Właścicielem nieruchomości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00