Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 4 maja 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.142.2021.2.MŻA

Zastosowanie zwolnienia od podatku z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 marca 2021 r. (data wpływu 12 marca 2021 r.) uzupełnionym w dniu 21 kwietnia 2021 r. (data wpływu 23 kwietnia 2021 r.) w odpowiedzi na wezwanie nr 0114-KDIP4-2.4012.142.2021.1.MŻA z dnia 20 kwietnia 2021 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowanie zwolnienia od podatku z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 marca 2021 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 21 kwietnia 2021 r. (data wpływu 23 kwietnia 2021 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Powiat (…) (dalej: „Powiat”) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: „VAT”). Powiat wykonuje zadania, dla których został powołany, a w szczególności na podstawie przepisów ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 920, dalej: „ustawa o samorządzie powiatowym”). Zgodnie z art. 4 ust. 4 ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy mogą określać niektóre sprawy należące do zakresu działania powiatu jako zadania z zakresu administracji rządowej, wykonywane przez powiat. Jedną z ww. ustaw jest ustawa z 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1683, dalej: „Prawo łowieckie”) regulujące w szczególności wydzierżawianie obwodów łowieckich. Starosta, na podstawie art. 29 ust. 1 pkt 2 Prawa łowieckiego oraz na podstawie art. 4 ust. 4 ustawy o samorządzie powiatowym wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej wydzierżawia obwody łowieckie (polne) na rzecz Kół Łowieckich. W tym celu pomiędzy stronami zawierane są umowy dzierżawy obwodu łowieckiego. Obwody łowieckie wydzierżawiane są na okres nie krótszy niż 10 lat (art. 29 ust. 2 Prawa łowieckiego). Zgodnie z art. 29a ust. 1 Prawa łowieckiego, umowa dzierżawy obwodu łowieckiego zawiera: numer i powierzchnię obwodu łowieckiego, obszar gruntów leśnych i polnych wchodzących w skład obwodu łowieckiego, kategorię obwodu łowieckiego, wysokość czynszu za dzierżawę obwodu łowieckiego i termin jego płatności, obowiązki stron umowy, zasady zastosowania odstrzału zastępczego, sposób i terminy rozliczeń między stronami umowyw przypadku jej rozwiązania. Na podstawie zawartych umów, Koła Łowieckie na terenie obwodów łowieckich zobowiązują się do prowadzenia racjonalnej gospodarki łowieckiej w oparciu i zgodnie z wieloletnim łowieckim planem hodowlanym oraz rocznymi planami łowieckimi. Z tytułu dzierżawy Koła Łowieckie zobowiązane są uiszczać czynsz dzierżawny, ustalany zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 26 października 2018 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania czynszu dzierżawnego oraz udziału dzierżawców obwodów łowieckich w kosztach ochrony lasu przed zwierzyną (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 2085). Czynsz dzierżawny zgodnie z zapisem art. 30 ust. 2a w/w ustawy Prawo łowieckie ustala się, w zależności od kategorii obwodu łowieckiego, mnożąc ilość hektarów obszaru dzierżawionego obwodu łowieckiego przez równowartość pieniężną żyta, stosując wskaźnik przeliczeniowy, który nie może być wyższy niż 0,07 q żyta za 1 hektar. Następnie zgodnie z zapisami art. 31 ust. 1 i ust. 2 w/w ustawy Prawo Łowieckie, Wydzierżawiający - Starosta, rozlicza otrzymany czynsz dzierżawny między nadleśnictwami i gminami. Nadleśnictwu przypada czynsz odpowiadający powierzchni państwowych gruntów leśnych, a gminom - odpowiadający pozostałej powierzchni obwodu łowieckiego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00