Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15 marca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.892.2020.2.SM
Brak możliwości zastosowania 0% stawki podatku VAT dla świadczonych usług transportowych na podstawie posiadanych dokumentów
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 listopada 2020 r. (data wpływu 31 grudnia 2020 r.), uzupełnionym pismami z dnia 31 grudnia 2020 r. (data wpływu 31 grudnia 2020 r.), z dnia 27 lutego 2021 r. oraz z dnia 1 marca 2021 r. (data wpływu 1 marca 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania 0% stawki podatku VAT dla świadczonych usług transportowych na podstawie posiadanych dokumentów – jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 grudnia 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania 0% stawki podatku VAT dla świadczonych usług transportowych na podstawie posiadanych dokumentów.
Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 31 grudnia 2020 r. o stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytań nr 2 i 3 oraz z dnia 27 lutego 2021 r. i z dnia 1 marca 2021 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy, zadanych pytań oraz własnego stanowiska.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest przedsiębiorcą prowadzącym firmę „…”. W ramach działalności Wnioskodawca dysponuje licencją na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy oraz licencją dotyczącą międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy. Wnioskodawca świadczy usługi transportu drogowego towarów na rzecz różnych podmiotów, w tym na rzecz klientów będących spedytorami.
W związku ze świadczeniem usług przez Wnioskodawcę jednym z możliwych stanów faktycznych jest sytuacja, gdy Wnioskodawcy jest zlecany przez spedytora przewóz towarów z portu morskiego w kraju do odbiorcy na terenie kraju. Cały świadczony przez Wnioskodawcę transport drogowy odbywa się w kraju. Sam towar, który jest przewożony przez Wnioskodawcę przemieszczany jest drogą morską spoza Unii Europejskiej do portu morskiego na terenie Polski, gdzie dopuszczany jest do obrotu, a miejscem przeznaczenia towaru jest siedziba nabywcy w kraju (w momencie odprawy znane jest to miejsce przeznaczenia). Dostawa odbywa się na warunkach INCOTERMS 2020 w formule DAP (Delivery at Place – koszty transportu do miejsca wskazanego w warunkach dostawy pokrywa sprzedający) i wliczone są do niej koszty transportu. Koszt transportu wykazany w SAD rozumie się jako cenę przewoźnika plus marżę spedytora. Przewoźnik za swoje usługi wystawia fakturę VAT 23% spedytorowi, mimo, że zgodnie z tym co przedstawia spedytor, transport drogowy towaru z portu na terytorium Polski do miejsca przeznaczenia w Polsce jest realizowany jako część transportu międzynarodowego w formule INCOTERMS DAP.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right