Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 9 marca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.898.2020.2.JSZ
Brak możliwości zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% dla usług transportu międzynarodowego
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 listopada 2020 r. (data wpływu 31 grudnia 2020 r.) uzupełnionym pismami z dnia 27 lutego 2021 r. oraz z dnia 1 marca 2021 r. (data wpływu 1 marca 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% dla usług transportu międzynarodowego – jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 grudnia 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% dla usług transportu międzynarodowego.
Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 27 lutego 2021 r. oraz z dnia 1 marca 2021 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy, zadanych pytań oraz własnego stanowiska.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca, Pan …. prowadzący działalność gospodarczą pod firmą "…", jest przedsiębiorcą prowadzącym firmę transportową. Wnioskodawca świadczy usługi transportu drogowego towarów na rzecz różnych podmiotów, w tym na rzecz klientów będących spedytorami.
W związku ze świadczeniem usług przez Wnioskodawcę jednym z możliwych stanów faktycznych jest sytuacja, gdy Wnioskodawcy jest zlecany przez spedytora przewóz towarów z portu morskiego w kraju do odbiorcy na terenie kraju. Cały świadczony przez Wnioskodawcę transport drogowy odbywa się w kraju. Sam towar, który jest przewożony przez Wnioskodawcę, przemieszczany jest drogą morską spoza Unii Europejskiej do portu morskiego na terenie Polski, gdzie dopuszczany jest do obrotu, a miejscem przeznaczenia towaru jest siedziba nabywcy w kraju (w momencie odprawy znane jest to miejsce przeznaczenia). Dostawa odbywa się na warunkach INCOTERMS 2020 w różnych formułach (EXW, FCA, FOB, CFR, CIF, CPT) i wliczone są do niej koszty transportu. Koszt transportu wykazany w SAD rozumie się jako cenę przewoźnika plus marżę spedytora.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right