Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 1 marca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.359.2020.1.KS
możliwość wyboru momentu rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, stosowania kasowej metody uwzględniania wydatków kwalifikowanych oraz ustalenia momentu rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 października 2020 r. (data wpływu 9 października 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- możliwości wyboru momentu rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku od osób prawnych – jest nieprawidłowe,
- stosowania kasowej metody uwzględniania wydatków kwalifikowanych w celu ustalania wartości przysługującej pomocy publicznej dla potrzeb zastosowania zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a updop - jest prawidłowe,
- momentu rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia, którym jest pierwszy dzień miesiąca, w którym Wnioskodawca poniósł pierwszy Wydatek po dniu wydania Decyzji w ujęciu kasowym (tj. w dacie zapłaty/uregulowania) - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 października 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości wyboru momentu rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku od osób prawnych, stosowania kasowej metody uwzględniania wydatków kwalifikowanych oraz ustalenia momentu rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest osobą prawną działającą w branży farmaceutycznej i biotechnologicznej, prowadzącą działalność gospodarczą w formie spółki akcyjnej. Wnioskodawca jest rezydentem podatkowym w Polsce na gruncie ustawy o CIT, posiadającym nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right