Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15 lutego 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.441.2020.1.OK
Ustalenie czy w wyniku otrzymywanych świadczeń Wnioskodawca uzyskuje przychód z nieodpłatnego, bądź częściowo odpłatnego świadczenia na gruncie ustawy o CIT.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z poźn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 grudnia 2020 r. (data wpływu 18 grudnia 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy w wyniku otrzymywanych świadczeń Wnioskodawca uzyskuje przychód z nieodpłatnego, bądź częściowo odpłatnego świadczenia na gruncie ustawy o CIT – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 grudnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy w wyniku otrzymywanych świadczeń Wnioskodawca uzyskuje przychód z nieodpłatnego, bądź częściowo odpłatnego świadczenia na gruncie ustawy o CIT.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest częścią globalnego (…) (…) grupy X. (dalej: „Grupa”). W zakresie kompetencji Wnioskodawcy leży świadczenie usług IT na rzecz podmiotów z Grupy w ramach rozwoju i utrzymania aplikacji, jak również w mniejszym zakresie procesowanie operacji wspierających przewoźników współpracujących z Grupą. Wnioskodawca świadczy wyłącznie usługi wewnątrzgrupowe. Celem utworzenia Spółki było świadczenie przez nią usług wsparcia informatycznego na rzecz powiązanych podmiotów operacyjnych z Grupy. Spółka świadczy zarówno usługi globalne, jak i regionalne w ramach Europy. Usługi wewnątrzgrupowe świadczone przez Wnioskodawcę podzielić można na następujące grupy:
- Usługi Service Desk - Spółka funkcjonuje jako „service desk” będący pierwszym punktem kontaktu w przypadku wystąpienia incydentu/zdarzenia, zapewniającym bieżące wsparcie informatyczne w zakresie obsługi danego incydentu/zdarzenia, obsługi dostępu, itp.;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right