Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 9 lutego 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.746.2020.1.KP
prawa do odliczenia podatku VAT z faktur wystawionych i otrzymanych w okresie poprzedzającym rejestrację jako podatnik VAT czynny (pytanie nr 2 wniosku)
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 grudnia 2020 r. (data wpływu 11 grudnia 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z faktur wystawionych i otrzymanych w okresie poprzedzającym rejestrację jako podatnik VAT czynny (pytanie nr 2 wniosku) – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 grudnia 2020 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z faktur wystawionych i otrzymanych w okresie poprzedzającym rejestrację jako podatnik VAT czynny (pytanie nr 2 wniosku).
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
W dniu 10 marca 2020 roku została zawarta umowa Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Wnioskodawca, działając w imieniu Spółki, złożył wniosek o rejestrację - wpis przedsiębiorcy do Krajowego Rejestru Sądowego (Sądu Rejonowego).
W dniu 19 marca 2020 roku na mocy postanowienia Sądu Rejonowego - Spółka została wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.
W dniu 19 marca 2020 roku Spółka rozpoczęła działalność gospodarczą. Głównym przedmiotem działalności gospodarczej Spółki jest świadczenie usług księgowych. Dodatkowo zajmuje się ona doradztwem podatkowym, które podlega pełnemu opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT).
W dniu 2 kwietnia 2020 roku prezes Spółki przystąpił do złożenia deklaracji VAT-R poprzez portal ePUAP, podpisując dokument podpisem elektronicznym, jednakże bez wysyłki. Działanie to nie było zamierzone. Prezes był przekonany, że deklaracja została złożona poprawnie. Podpis deklaracji był wykonywany pierwszy raz, a z powodu niewiedzy, plik w ostatnim kroku procedury wysyłki nie został wysłany.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right