Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29 stycznia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.603.2020.2.KM
- uznanie, że otrzymane dofinansowanie nie stanowi wynagrodzenia za świadczenia podlegające opodatkowaniu, - prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych w związku z realizacją Projektu
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 października 2020 r. (data wpływu 23 października 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 15 stycznia 2021 r. (data wpływu 15 stycznia 2021 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 8 stycznia 2021 r. (skutecznie doręczone 8 stycznia 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- uznania, że otrzymane dofinansowanie nie stanowi wynagrodzenia za świadczenia podlegające opodatkowaniu – jest nieprawidłowe,
- prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych w związku z realizacją Projektu – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 października 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że otrzymane dofinansowanie nie stanowi wynagrodzenia za świadczenia podlegające opodatkowaniu, a także prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych w związku z realizacją Projektu. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 15 stycznia 2021 r. (data wpływu 15 stycznia 2021 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 8 stycznia 2021 r. (skutecznie doręczone 8 stycznia 2021 r.).
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Gmina, od 29 grudnia 2008 r., jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 713 ze zm.) posiada osobowość prawną, a w tym zdolność do czynności cywilnoprawnych. Gmina wykonuje zadania własne określone w art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Do zadań własnych należą m.in. sprawy z zakresu ochrony środowiska, wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz. Zdecydowana większość zadań wyznaczanych Gminie przez ustawę realizowana jest w ramach reżimu publiczno¬-prawnego. Jednakże, wybrane zadania Gmina wykonuje na podstawie zawieranych umów cywilno-prawnych i traktuje je jako podlegające regulacjom VAT. Do czynności, które Gmina wykonuje na podstawie umów cywilnoprawnych zaliczyć należy wykonywanie:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right