Interpretacja indywidualna z dnia 22 stycznia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.850.2020.1.RR
Obowiązki płatnika
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 października 2020 r. (data wpływu 26 października 2020 r) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 października 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest podmiotem zatrudniającym na podstawie umów o pracę w rozumieniu art. 2 Kodeksu pracy ponad (…) pracowników. Pracownicy wykonują swoje obowiązki służbowe na terenie całego kraju. Jako pracodawca pełni funkcję płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych, w rozumieniu przepisu art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: „ustawa”).
Zgodnie z funkcjonującą obecnie u Niego procedurą wewnętrzną, pracownicy, którzy chcą złożyć pracodawcy, jako płatnikowi, oświadczenia lub wnioski z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych, określone w art. 32 ust. 1a, art. 32 ust. 1e, art. 32 ust. 3, art. 32 ust. 5, art. 32 ust. 6, art. 32 ust. 7 oraz art. 41a ustawy, zobowiązani są wydrukować i wypełnić odpowiedni wzór dokumentu (oświadczenie lub wniosek) zamieszczony na wewnętrznej stronie internetowej Wnioskodawcy. Własnoręcznie podpisany dokument przesyłają w oryginale do jednostki HR, która jest odpowiedzialna za rozliczanie podatku dochodowego od wynagrodzeń wypłacanych tym pracownikom. Za skutecznie złożony wniosek uważa się taki, który został doręczony w formie papierowej. Opisane wyżej rozwiązanie zarówno po stronie pracownika jak również pracodawcy jest uciążliwe, generujące dodatkowe koszty związane z wydrukiem, wysyłką, a następnie archiwizacją przesłanych przez pracowników oświadczeń i wniosków.