Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18 stycznia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.813.2020.1.ABU

Sposób rozliczenia podatku należnego, w odniesieniu do usługi, dla której obowiązek podatkowy powstał po zakończeniu działalności gospodarczej i wykreśleniu z rejestru podatników.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 października 2020 r. (data wpływu 16 października 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku wystawienia faktury i określenia stawki podatku, w odniesieniu do usługi, dla której obowiązek podatkowy powstał po zakończeniu działalności gospodarczej i wykreśleniu z rejestru podatników – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 października 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku wystawienia faktury i określenia stawki podatku, w odniesieniu do usługi, dla której obowiązek podatkowy powstał po zakończeniu działalności gospodarczej i wykreśleniu z rejestru podatników.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca rozpoczął prowadzenie działalności gospodarczej pod firmą „(…)” w dniu 1 stycznia 2007 r., zajmując się przede wszystkim uzyskiwaniem na rzecz klientów odszkodowań od ubezpieczycieli.

W ramach prowadzenia tej działalności, Wnioskodawca w dniu 28 kwietnia 2016 r. zawarł z klientem umowę o obsługę zlecenia, w której zobowiązał się do dokonania oceny prawnej i prowadzenia sprawy dotyczącej uzyskania przez klienta świadczenia od ubezpieczyciela w związku ze zgonem osoby ubezpieczonej.

Wnioskodawca zobowiązał się w umowie, że zlecone mu czynności wykona osoba posiadająca odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia wymagane przepisami prawa. Natomiast klient, w przypadku uzyskania na jego rzecz świadczenia, zobowiązał się do zapłaty Wnioskodawcy wynagrodzenia w wysokości 25% uzyskanego świadczenia, powiększonego o podatek VAT wg. stawki zgodnej z obowiązującymi przepisami, tj. 23%. W dacie zawierania umowy wnioskodawca był czynnym podatnikiem VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00