Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 5 stycznia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.836.2020.2.UNR
prawo do odliczenia naliczonego podatku VAT od wydatków poniesionych na realizację projektu.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 marca 2020 r. (data wpływu 2 listopada 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 31 grudnia 2020 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia i zwrotu podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: „…” – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 listopada 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia i zwrotu podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: „….”.
Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 31 grudnia 2020 r. w zakresie doprecyzowania opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
(ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku)
Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W 2020 roku Gmina realizuje zadanie „…”. Na realizację ww. zadania Gmina wystąpiła z wnioskiem o udzielenie dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Z otrzymanej dotacji i środków własnych zostaną pokryte koszty związane z demontażem, odbiorem, transportem i unieszkodliwieniem azbestu oraz wyrobów azbestowych na składowisku odpadów. Faktury dokumentujące poniesione wydatki w ramach przedmiotowego projektu wystawiane będą na Gminę. Z usługi skorzystają podmioty z terenu Gminy (osoby fizyczne, podmioty gospodarcze oraz Parafia Rzymskokatolicka), które są właścicielami nieruchomości oraz zadeklarują udział w akcji. Wykonawcę prac wyłoni beneficjent, czyli Gmina, w drodze zapytania ofertowego na udzielenie zamówienia publicznego o wartości nieprzekraczającej równowartości 30 000 euro. Umowę z wyłonionym wykonawcą podpisze Gmina. Gmina nie będzie zawierać umów z osobami fizycznymi i innymi podmiotami jako właścicielami nieruchomości na wykonanie prac w ramach zadania, a uczestnicy projektu nie będą wnosili na rzecz Gminy żadnych wpłat z tytułu jego wykonania. Gmina w całości pokryje wydatki związane z usuwaniem i unieszkodliwianiem azbestu. Rozliczenie z wykonawcą będzie się odbywało za pomocą jednej faktury, którą wykonawca złoży po protokolarnym odbiorze robót przez Gminę. Po zakończeniu realizacji zadania Gmina będzie rozliczała się z otrzymanych środków finansowych z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Rozliczenie będzie odbywało się w formie refundacji poprzez złożenie w Funduszu wniosku o dokonanie płatności wraz z załącznikami (faktura, dowody zapłaty, protokół odbioru, sprawozdanie z osiągniętych efektów rzeczowych i ekologicznych z wykazem obiektów, z których usunięto azbest i podaniem masy odpadów unieszkodliwionych wraz z kserokopiami kart przekazania odpadów na składowisko odpadów niebezpiecznych). Ponadto po złożeniu ww. dokumentów WFOŚiGW dokona kontroli realizacji zadania poprzez wizje w terenie oraz sprawdzenie dokumentów w siedzibie Gminy. W ramach realizacji zadania Gmina otrzymuje płatność w formie refundacji poniesionych wydatków. W przypadku niezrealizowania zadania Wnioskodawca nie otrzyma środków finansowych z dotacji. Gmina nie może przeznaczyć ww. dofinansowania na inny cel. W sytuacji, gdyby Gmina nie otrzymała dotacji zadanie pn. „….” nie byłoby realizowane.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right