Interpretacja
Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 19 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.385.2021.2.DS
WIS usługa (świadczenie kompleksowe) – związana z serwisowaniem i eksploatacją przydomowych oczyszczalni ścieków (POŚ)
Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 16 listopada 2021 r. (data wpływu 19 listopada 2021 r.), uzupełnionego pismem z dnia 4 stycznia 2022 r. (data wpływu 5 stycznia 2022 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa (świadczenie kompleksowe) – związana z serwisowaniem i eksploatacją przydomowych oczyszczalni ścieków (POŚ)
Opis usługi:
Gmina, poprzez Zakład, świadczyć będzie na rzecz mieszkańców usługę kompleksową związaną z serwisowaniem i eksploatacją oczyszczalni ścieków posadowionych przy budynkach mieszkańców (POŚ). W celu świadczenia ww. usługi Gmina za pośrednictwem Zakładu zawiera z mieszkańcami odpowiednie umowy cywilnoprawne.
Usługa serwisowania i eksploatacji POŚ obejmuje po stronie Zakładu następujące czynności: odsączanie nadmiaru osadu po uprzednim określeniu jego ilości w POŚ; ocenę prawidłowości działania POŚ w zakresie: wszystkich zintegrowanych elementów pod kątem stanu technicznego, wentylacji, funkcjonowania wlotu i wylotu zapewniających swobodny przepływ, działania filtra dmuchawy i jego wyczyszczenia, sprawdzenia pracy sterownika elektrozaworów; poinformowanie użytkownika o bieżącym stanie technicznym POŚ oraz ew. kosztach wymiany zużytych części lub podzespołów; ponoszenia kosztów robocizny wymiany zużytych lub uszkodzonych części i podzespołów oczyszczalni.
Wszystkie wykonywane usługi są ze sobą tak ściśle powiązane, że obiektywnie rzecz biorąc, w aspekcie gospodarczym, tworzą z ekonomicznego punktu widzenia jedną całość sprzedawaną nierozłącznie. Wnioskodawca podkreśla, że tylko łączne wykonanie wszystkich wymienionych usług umożliwia najlepsze i najbardziej efektywne osiągnięcie celu umów dotyczących serwisowania i eksploatacji POŚ. Świadczeniem głównym jest odsączanie nadmiaru osadu z POŚ, jednak wszystkie wykonywane przez Wnioskodawcę czynności, w ramach świadczenia, z punktu widzenia nabywcy tworzą jedną całość. Mieszkańcy są zainteresowani bowiem nabyciem jednego, kompleksowego świadczenia. Mieszkaniec, jako nabywca świadczenia nie może skorzystać osobno z poszczególnych usług wykonywanych w ramach realizacji świadczenia. Poszczególne wykonywane przez Wnioskodawcę czynności prowadzą do realizacji określonego celu, polegającego na wyświadczeniu kompleksowej usługi polegającej na serwisowaniu i eksploatacji POŚ. Wszystkie czynności wchodzące w skład świadczenia wykonywane są przez jeden podmiot. Z tytułu świadczenia przedmiotowych usług Wnioskodawca pobiera jedną, z góry ustaloną opłatę. Wpływy uzyskiwane ze świadczenia usługi kompleksowej serwisowania i eksploatacji POŚ będą według szacunków Gminy przeznaczone w dominującej części na wykonanie przez firmę zewnętrzną usługi wypompowania nadmiaru osadu, oczyszczenia go, wywozu do miejsca składowania i pokrycie kosztów składowania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right