Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 19 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0111-KDSB2-2.440.338.2021.1.AD
WIS USŁUGA
Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…). z dnia 22 grudnia 2021 r. (ta sama data wpływu), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa – zakwaterowanie na rzecz studentów, w ciągu semestru/roku akademickiego/roku kalendarzowego, w domu studenckim/akademiku wraz z mediami
Opis usługi: Spółka świadczy usługi zakwaterowania na podstawie umów zawieranych indywidualnie ze studentami różnych uczelni. W ramach umów, Spółka zapewnia studentom jako najemcom zakwaterowanie w umeblowanym pokoju/mieszkaniu z pełnym dostępem do mediów takich jak ogrzewanie, woda ciepła i zimna, prąd, bezprzewodowa sieć internetowa (Wi-Fi). Przedmiotem umów są usługi zakwaterowania na okres roku akademickiego, semestru akademickiego oraz całego roku kalendarzowego. W ramach wykonywanych umów, studentom udostępnia się precyzyjnie wyodrębnioną część Domu Studenckiego (konkretny pokój lub mieszkanie) na konkretny, z góry ustalony okres, za wynagrodzeniem uiszczanym przez studentów. Cena pokoju za miesiąc jest zależna od jego powierzchni oraz wyposażenia. W cenę wliczane są koszty zakwaterowania w pokoju/mieszkaniu (opłata czynszowa i opłata administracyjna) oraz wszystkie opłaty za media dostarczone do pokoju/mieszkania (tj. za ogrzewanie, wodę ciepłą i zimną, prąd oraz bezprzewodową sieć internetową - Wi-Fi). Spółka rozlicza się ze studentami za wykorzystane media ryczałtem, a nie według wskazań liczników. Spółka wskazuje, że dostawa mediów nie będzie odrębnie wyszczególniana w rozliczeniach ze studentami. Spółka zawarła umowy o dostawę mediów we własnym zakresie z dostawcami mediów dostępnymi na rynku lokalnym. Studenci zatem nie mają możliwości wyboru świadczeniodawców mediów.