Interpretacja
Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 8 października 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0115-KDST1-2.440.223.2021.2.APR
WIS TOWAR - sterownik ruchu drogowego.
Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540 z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 16 lipca 2021 r. (data wpływu 21 lipca 2021 r.), uzupełnionego w dniach 10 i 28 września 2021 r. (daty wpływu), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: towar – sterownik ruchu drogowego (…)
Opis towaru: Urządzenie, którego podstawową funkcją jest sterowanie sygnalizacją drogową – (…). Sterownik składa się z zamkniętych w aluminiowej kasecie podstawowych modułów elektronicznych - zasilacza MDU, karty procesora CPU, kart wykonawczych LCM, które to komponenty składają się z różnych elementów elektronicznych takich jak: układy scalone, oporniki, kondensatory, cewki indukcyjne, bezpieczniki. Sterownik może być zamontowany w szafie lub na wysuwanej z szafy ramie. Sterownik jest sprzedawany jako oprogramowany.
Rozstrzygnięcie: CN 85
Stawka podatku od towarów i usług: 23%
Podstawa prawna: art. 41 ust. 1 w związku z art. 146aa ust. 1 pkt 1 i ust. 1a ustawy
Cel wydania WIS: na potrzeby stosowania art. 108a ust. 1a ustawy oraz określenia stawki podatku od towarów i usług
UZASADNIENIE
W dniu 21 lipca 2021 r. Wnioskodawca złożył wniosek, uzupełniony w dniach 10 i 28 września 2021 r., w zakresie sklasyfikowania towaru: „sterownik ruchu drogowego (…)” według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) na potrzeby stosowania art. 108a ust. 1a ustawy.
W treści wniosku oraz jego uzupełnieniach przedstawiono następujący szczegółowy opis towaru.
Wnioskodawca jest (...). Głównym przeznaczeniem (...) jest sterowanie ruchem na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych. Jednakże może on być także zastosowany jako uniwersalne urządzenie realizujące zróżnicowane zadania inżynierii ruchu. (...) jest dowolnie programowalny, posiada dużą ilość modułów wejścia/wyjścia i obszerną listę urządzeń komunikacyjnych. To wszystko sprawia, że może być zastosowany w wielu sytuacjach.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right