Interpretacja
Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 21 czerwca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0115-KDST2-1.440.142.2021.2.RH
WIS TOWAR - dostawa ciekłego azotu wraz z dzierżawą zbiorników (świadczenie kompleksowe).
Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 7 maja 2021 r. (data wpływu), uzupełnionego w dniach 28 maja oraz 17 czerwca 2021 r. (daty wpływu), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: towar (świadczenie kompleksowe) – dostawa ciekłego azotu wraz z dzierżawą zbiorników (…)
Opis towaru: (…) kompleksowa dostawa ciekłego azotu wraz z dzierżawą zbiorników; (…)
Rozstrzygnięcie: CN 28
Stawka podatku od towarów i usług: 23%
Podstawa prawna: art. 41 ust. 1 ustawy w związku z art. 146aa ust. 1 pkt 1 i ust. 1a ustawy.
Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług
UZASADNIENIE
W dniu 7 maja 2021 r. (…) złożył wniosek, uzupełniony w dniach 28 maja oraz 17 czerwca 2021 r., w zakresie sklasyfikowania towaru (świadczenie kompleksowe): dostawa ciekłego azotu wraz z dzierżawą zbiorników realizowana na rzecz (…) według kodu Nomenklatury scalonej (CN) na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług.
W treści wniosku oraz w jego uzupełnieniach przedstawiono następujący szczegółowy opis towaru (świadczenia kompleksowego) .
Stan faktyczny:
(…).
(…).
(…).
W związku z powyższym (…) powziął wątpliwość co do zastosowania (…) 8% stawki VAT na dostawę azotu ciekłego wraz z dzierżawą zbiorników (…).
(…)
(…)
(…)
(…).
Uzasadnienie występowania świadczenia kompleksowego (towaru)
Należy zauważyć, że ani Dyrektywa 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347, str. 1, z późn. zm.), ani też przepisy krajowe nie zawierają definicji świadczenia złożonego. Brak jest również szczególnych uregulowań dotyczących przesłanek uznawania danego świadczenia za świadczenie złożone. Ocena, w jakich okolicznościach świadczenia powiązane należy traktować jako świadczenia jednolite, kształtowana jest na bazie orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej jako „TSUE” albo „Trybunał”). Przy czym zastrzec należy, że wprawdzie TSUE w wielu orzeczeniach w sposób pomocny przy interpretacji przepisów wypowiadał się w kwestii świadczeń złożonych, to i tak każdorazowo rozstrzygnięcie w tym przedmiocie musi uwzględniać specyfikę konkretnego stanu faktycznego w danej sprawie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right