Artykuł
Zmiany w prowadzeniu przez pracodawców pracowniczych programów emerytalnych
Od 1 lipca 2022 r. wejdzie w życie wiele rozwiązań, które mają ułatwić pracodawcom prowadzenie pracowniczego programu emerytalnego (PPE). Pracodawcy zostaną m.in. odciążeni od niektórych obowiązków administracyjnych (przejmą je instytucje finansowe), ponadto znowelizowano przepisy o możliwości czasowego zawieszenia lub ograniczenia finansowania przez pracodawcę składki podstawowej oraz skrócony zostanie z 12 do 6 miesięcy okres wypowiedzenia PPE przez pracodawcę.
Pracownicze programy emerytalne to zbiorowa forma gromadzenia oszczędności z przeznaczeniem na emeryturę, funkcjonujące na podstawie ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych (dalej ustawa o PPE). PPE nie jest obowiązkowe dla pracodawcy, jednak prowadzenie programu może - w określonych sytuacjach - zwolnić pracodawcę z obowiązku prowadzenia pracowniczego planu kapitałowego.
Ustawa o PPE została znowelizowana ustawą z 7 kwietnia 2022 r. o zmianie ustawy o pracowniczych programach emerytalnych oraz ustawy o indywidualnych kontach emerytalnych i indywidualnych kontach zabezpieczenia emerytalnego (Dz.U. z 2022 r. poz. W wyniku zmiany wprowadzono szereg ułatwień dla pracodawców w organizowaniu i prowadzeniu PPE, zaś jego uczestnikom zapewniono bezwarunkową możliwość zadeklarowania składki dodatkowej, w tym finansowania jej z innych źródeł niż wynagrodzenie uczestnika PPE.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right