Czy w aktach możemy przechowywać kserokopie świadectw pracy z poprzednich zakładów pracy
PYTANIE:
Czy w aktach możemy przechowywać kserokopie świadectw pracy z poprzednich zakładów pracy, jeżeli potrzebujemy je tylko do naliczenia stażu pracy, do uprawnień pracowniczych, a nie w celu potwierdzenia kwalifikacji pracownika? Czy lepiej stosować praktykę przyjmowania oświadczenia od pracownika? Do pewnego momentu kserowałam świadectwa pracy, jednak teraz robię takie oświadczenie: dokumenty dostarczone przez pracownika, gdzie ze świadectw pracy wypisuję okres zatrudnienia, ilość wykorzystanego urlopu, chorobowego itp. to co jest potrzebne do ustalenia uprawnień pracowniczych, pracownik mi podpisuje takie oświadczenie i wpinam w akta. Tylko jak teraz skorygować te teczki gdzie są te kopie świadectwa, czy usunąć kopie świadectw z akt i zastąpić te dokumenty tym jednym oświadczeniem i przenumerować dokumenty w aktach? Jak to teraz naprawić? Czy w dokumentacji czasu pracy można przechowywać zaświadczenie z krwiodawstwa, w celu usprawiedliwienia dwóch dni nieobecności, czy również jakieś oświadczenie zastosować ?