Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 02-10-2024
TEMATY:
Porada aktualna na dzień 02-10-2024
TEMATY:
Data publikacji: 2021-11-19

Jak rozlicza VAT przy zaniechanych inwestycjach

PYTANIE

Spółka w poprzednich latach realizowała kilka inwestycji. Koszty dotyczące np. wykonanych projektów architektonicznych dotyczących tych inwestycji gromadziła na koncie środki trwałe w budowie. VAT od faktur zakupu za usługi wykonane w związku z tymi inwestycjami został odliczony. Obecnie spółka dokonała przeglądu niezamkniętych inwestycji i podjęła decyzje o zaniechaniu niektórych z nich. Inwestycje te dotyczą zarówno faktur z 2017, 2018 roku, jak i 2020 roku, dla których odliczono VAT. Przyczyny, z powodu których spółka wycofała się z tych inwestycji to wewnętrzna decyzja podjęta przez osoby decyzyjne w spółce stanowiąca o tym, iż spółka wycofuje się z dalszej realizacji. Czy w związku z tym spółka jest zobowiązana dokonać korekty VAT naliczonego od faktur związanych z zaniechanymi inwestycjami? Jeśli tak, czy spółka może zrobić to jednorazowo na bieżąco w miesiącu podjęcia decyzji o zaniechaniu?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00