Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 21-11-2024
Data publikacji: 2021-10-05

Czy kosztem jest opłata administracyjna uiszczona z powodu rezygnacji z zamówionego szkolenia

PROBLEM

Przedsiębiorca zgłosił udział pracownika w szkoleniu. Okazało się, że na miesiąc przed szkoleniem ten zrezygnował z pracy. W momencie składania zgłoszenia przedsiębiorca nie miał wiedzy, że pracownik zamierza zrezygnować z pracy. Pozostali pracownicy, jak i sam przedsiębiorca, nie posiadają stosownych kwalifikacji, aby wykorzystać w wykonywanej pracy wiedzę zdobytą na tym szkoleniu. Przedsiębiorca zdecydował się zatem na anulowanie zgłoszenia. Zawarta umowa przewidywała, że w przypadku anulowania zgłoszenia przedsiębiorca musi uregulować opłatę administracyjną w ustalonej z góry kwocie. Opłata ta nie ma charakteru odszkodowawczego. Organizator podjął bowiem działania administracyjne związane z formalnym procedowaniem zgłoszenia. Przedsiębiorca został obciążony opłatą za anulowanie zgłoszenia na podstawie noty księgowej. Czy opłata administracyjna, którą przedsiębiorca poniósł w wyniku anulowania zgłoszenia, stanowi dla niego koszt uzyskania przychodów?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00