Porada
Na jakich zasadach pracownik odpowiada za zniszczony sprzęt należący do pracodawcy
PYTANIE
Przy przekazaniu sprzętu służbowego (laptop, telefon) sporządzamy protokół odbiorczy. Jeśli pracownik zniszczy sprzęt nieumyślnie lub zostanie mu skradziony, to czy odpowiada materialnie za ten sprzęt? Kodeks mówi, z tego co rozumiem, że pracownik odpowiada materialnie za takie sytuacje. Jednakże nie jestem pewna, gdyż przekazujemy ten sprzęt tylko na podstawie protokołu przekazania a nie na podstawie specjalnej umowy. Czym odpowiada pracownik, jeśli nieumyślnie zniszczy służbowy sprzęt IT? Czym odpowiada pracownik, jeśli umyślnie zniszczy sprzęt IT? Czym odpowiada pracownik, jeśli zostanie mu skradziony sprzęt IT? Czy pracodawca może stworzyć swoją politykę użytkowania sprzętu i na przykład ustalić tylko jakąś część procentową za zniszczony sprzęt?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right