Artykuł
Urlop pracownika służby bhp – praktyczne wątpliwości
Każdy pracodawca ma obowiązek organizowania procesu pracy w sposób zapewniający pracownikom należyty poziom bezpieczeństwa. Pomoc w tym zakresie sprawuje służba bhp lub pracownik wykonujący zadania tej służby zatrudniony przy innej pracy. Należy, z jednej strony, pamiętać, że zadania służby bhp muszą być realizowane na bieżąco, z drugiej strony, pracownicy służby bhp oraz wykonujący jej zadania mają prawo do urlopu wypoczynkowego. Może to stwarzać wątpliwości natury praktycznej - w szczególności u mniejszych pracodawców, gdzie zadania służby bhp realizowane są przez jednego pracownika.
Im większy zakład pracy, tym problematyka związana z technicznym bezpieczeństwem pracy staje się coraz bardziej złożona. Pracodawca z oczywistych względów ma prawo powierzyć zadania w tym zakresie fachowcom.
Zatrudnienie przekraczające 100 pracowników aktualizuje obowiązek prawny zapewnienia stałego i odpowiednio zorganizowanego nadzoru w zakresie bezpieczeństwa pracy, który przybiera kształt jedno- lub wieloosobowej komórki bhp.
Zatrudnienie nieprzekraczające 100 pracowników nie daje podstaw do tworzenia zakładowych, formalnych struktur bhp w postaci wyodrębnionych komórek.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right