Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
today

Aktualność

Data publikacji: 2021-06-22
Data publikacji: 2021-06-22

Ewidencja księgowa zakupu ubezpieczenia OC biura rachunkowego

Ubezpieczenie OC biura rachunkowego stanowi koszt podstawowej działalności jednostki. Tym samym należy je ewidencjonować w ciężar konta 40-9 "Pozostałe koszty rodzajowe".

Ponieważ zazwyczaj ubezpieczenie zawierane jest "z góry" na okres roczny, to należy je - co do zasady - rozliczać w czasie za pośrednictwem konta 64 "Rozliczenia międzyokresowe kosztów". Gdy kwota ubezpieczenia nie jest dla biura rachunkowego istotna, ustawa o rachunkowości dopuszcza (art. 4 ust. 4 uor) stosowanie uproszczenia polegającego na odniesieniu składki ubezpieczenia jednorazowo w ciężar kosztów bieżącego okresu na podstawie otrzymanej polisy, zapisem:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00