today
Aktualność
Data publikacji: 2021-06-22
Data publikacji: 2021-06-22
Ewidencja księgowa zakupu ubezpieczenia OC biura rachunkowego
Ubezpieczenie OC biura rachunkowego stanowi koszt podstawowej działalności jednostki. Tym samym należy je ewidencjonować w ciężar konta 40-9 "Pozostałe koszty rodzajowe".
Ponieważ zazwyczaj ubezpieczenie zawierane jest "z góry" na okres roczny, to należy je - co do zasady - rozliczać w czasie za pośrednictwem konta 64 "Rozliczenia międzyokresowe kosztów". Gdy kwota ubezpieczenia nie jest dla biura rachunkowego istotna, ustawa o rachunkowości dopuszcza (art. 4 ust. 4 uor) stosowanie uproszczenia polegającego na odniesieniu składki ubezpieczenia jednorazowo w ciężar kosztów bieżącego okresu na podstawie otrzymanej polisy, zapisem:
Pozostało 77% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right