Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 21-11-2024
Artykuł aktualny na dzień 21-11-2024
Data publikacji: 2021-06-10

Zawarcie lub przedłużenie umowy OC biur rachunkowych w 2021 r.

W 2021 r. obowiązuje wyższa minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia OC biur rachunkowych. Powoduje to wzrost kosztów minimalnego ubezpieczenia OC.

Ustawa o rachunkowości nakłada na przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych obowiązek posiadania umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością. W 2021 r. minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia OC, w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki objęte są umową ubezpieczenia, wynosi 45 485 zł (jest zatem wyższa o niemal 3000 zł niż w 2020 r.). Niezależnie zatem od tego, czy jednostka zawiera w 2021 r. swoje pierwsze ubezpieczenie czy je przedłuża, składka, jaką zapłaci biuro, jest prawdopodobnie w większości przypadków wyższa od dotychczasowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00