Porada
Jak rozliczyć wydatki z dotacji w kosztach uzyskania przychodu
PYTANIE
Osoba fizyczna otrzymała dotację z Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej (art.46 ust.1 pkt.2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy). Zakładając działalność gospodarczą zarejestrowała się jako czynny podatnik VAT. Czy może zaliczyć bezpośrednio w koszty KPIR poniesione wydatki z dotacji (faktury są na osobę fizyczną i NIP jeszcze z datą przed założeniem działalności)?
ODPOWIEDŹ
Podatnik może zaliczyć w kosztach poniesionych wydatki z tej dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej.
Wydatki sfinansowane tego rodzaju dotacją mogą stanowić koszt uzyskania przychodu, z wyjątkiem odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych, które nie podlegają odliczeniu.
Podatnik może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup materiałów biurowych oraz sprzętu biurowego, które sfinansował ze środków dotacji otrzymanej z Powiatowego Urzędu Pracy, o ile wydatki te pozostają w związku przyczynowo – skutkowym z przychodami z prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right